Jak může Bachova květová terapie podpořit
děti i rodiče při nástupu do školky
Nástup do školky je pro hodně dětí jedním z prvních velkých kroků mimo bezpečné prostředí domova. Často to bývá plné emocí – nejen pro dítě, ale i pro nás rodiče. A právě v této době může být pomocí Bachova terapie.
Každé dítě to má jinak
🎒 Jak děti nástup prožívají?
- Některé se těší.
- Jiné pláčou už ve dveřích.
- Další to drží v sobě – a večer přichází úzkost, slzy nebo noční můry.
Neexistuje „normální“ reakce. Každé dítě je jiné – a právě proto vybíráme esence vždy individuálně, podle toho, co zrovna cítí.
(Směsi do originální Bachovy terapie nepatří.)
❗ Pamatujte: vybíráme esence na aktuální emoce.
✅ Kdy mají esence smysl už nyní?
Pokud je vaše dítě například:
- stydlivé,
- nechce být bez vás,
- těžko snáší změnu,
… pak je to přesně situace, se kterou můžeme začít pracovat teď.
⛔ Kdy nejsou potřeba?
Pokud je dítě zatím v pohodě a do školky se i těší,
ale vy si v hlavě říkáte „co když…“,
pak esence nejsou pro dítě, ale možná pro vás.
➡️ Vaše obavy totiž taky hrají roli – a i vy si zasloužíte podporu, abyste tu změnu zvládly s klidem.
Jak esence pomáhají
🌸 Bachovy květové esence jemně harmonizují naše emoce, pocity a duševní nastavení – například strach, nejistotu, smutek, nelehké zvládání změn, stýskání a další.
🌸 Neodstraňují emoce jako takové – ale pomáhají nám je zvládnout a zpracovat způsobem, který je v souladu s dítětem samotným.
🌸 Podobně mohou esence pomoci i rodičům – ti často bojují s pocity viny, strachu nebo už probíhající únavy z opakujících se ranních scén. I náš vnitřní klid je pro dítě důležitý.
Slova rodičů mluví za vše
V rubrice Reference na mém webu bachovyesence.cz sdílím zkušenosti desítek rodičů, kteří esence při této změně využili, tady je ukázka:
„Dobrý den paní Martino,
musím říci, že je to lepší. Už ráno neslyším slova jako nechce se mi do školky… chci zůstat s tebou doma. Je v tomto ohledu určitě klidnější a vyrovnanější. V šatně ve školce mi už neplakala. Je pravda, že v tu chvíli, kdy má udělat krok do třídy se vždy zarazí a chytne mě za ruku, že by raději zase šla pryč, ale rychle to překoná a jde. Ze startu vidím, že je ostýchavá, ale když si pro ni po obědě jdu je plná energie a veselá.
Lucie“
„Syn se po týdnu užívání kapiček mnohem zlepšil, nebrečí, neříká že nechce do školky. Ráno většinou vstává s úsměvem a žádný scény, že tam nechce nejsou. V šatně se rozloučíme a bez problému jde do třídy 😊 Eva“
„Dobrý den,
mám od Vás namíchané bachovky pro syna v souvislosti s nástupem do školky. Musím říct, že jsme z toho měli velké obavy, protože syn je hodně citlivý, stydlivý a na nás hodně fixovaný, ale musím říct, že to až na výjimky zvládá skvěle. Jsou dny, kdy si ráno zakňourá, že do školky nechce nebo že chce, abych tam byla s ním, ale nejsou to žádné scény a nechá si to vysvětlit. Martina“
Jak začít?
Pokud chcete dítěti (nebo sobě) s touto změnou pomoci laskavým a respektujícím způsobem, můžete mi napsat.
Společně se podíváme na to, co právě teď prožívá(te), a podle toho zvolíme vhodné esence – přesně tak, jak jak se to má v originální metodě Dr. Edward Bach.