Končí školní rok a nejen děti se těší na prázdniny. Jak je to u vás? A netěší se náhodou proto, že ve škole nejsou šťastné?
Během roku pracuji s mnoha dětmi a nejčastějším tématem je nějaké trápení v kolektivu, nejčastěji ve škole. Týká se to prvňáčků i středoškoláků.
Z první třídy je i první zkušenost, kterou s vámi chci sdílet. Hanka mi napsala před více než měsícem toto:
Dobrý den, dcera ve škole trpí strachem. Spolužáci si s ní nechtějí hrát, je velmi stydlivá a bojí se neúspěchu. Jako jedna z mála dodržuje pravidla a ostatní děti se jí za to smějí. Díky tomu se absolutně nezapojuje do kolektivu a je mino něj. Jelikož je v první třídě, bojím se, aby si s tím nedonesla trauma do budoucího života. Moc děkuji za případnou pomoc. Hanka
S Hankou jsme vše podrobně probraly. Hru tam hrál také Covid v minulosti a paní učitelka, která nebyla tolik empatická, jak by možná malé děti potřebovaly. Výhoda byla, že dcerka dokázala své pocity dobře popsat.
To je vždy důležité, aby bylo možné vybrat správné esence.
Po měsíci mi Hanka napsala tohle. Stručné, ale naprosto dostačující.
Malá je úplně jiná, má kolem sebe spoustu kamarádu, neřeší tolik maličkosti a už se skoro vůbec nestydí.
Musím říci, že jste nám úplně změnila život 💜 Hanka
Takže velká pozitivní změna.
Nezapomeňte, že přechody ze školky do školy, ze základky na střední, přechody v rámci dělení tříd a podobně jsou pro děti hodně náročné. Potřebují naši podporu a pochopení.
Druhá zkušenost je z vyššího ročníku základní školy a u chlapce.
Pod diagnózou ADHD a různými dys poruchami si často představíme dítě, které zlobí, ruší, nesoustředí se. U tohoto klienta to bylo jiné. Problémy, se kterými se potýkal, vedly k nízkému sebevědomí, celkově byl tichý a nedokázal se vymezit, když to bylo potřeba. Po práci s esencemi mi jeho maminka napsala tohle:
Dobrý den, Martino,
zlepšení určitě je. Vidím ho jak v sebedůvěře, tak v učení. Syn dokonce měl takovou odvahu, že jednomu z vejlupků ze třídy, dal jednomu z nich pěstí. Vychovatelka z družiny, která ho občas viděla už od mimina, si ho zaškatulkovala jako takového trochu uťáplého a v pátek mi říkala, že je to normální skvělý kluk, který umí i vystrčit růžky, ale zároveň si nechat říct. Učení mu jde taky lépe. Uvědomila jsem si, že se dovede i vymezit, pokud se mu něco nelíbí.
Třetí zkušenost je od Kristýny a jejího syna.
Některé děti jsou ve škole tiché, jiné zase bojují s tím, že jsou moc hlasité, nedaří se jim ovládat, nezvládají své reakce často ani k učitelům. A jsou z toho nešťastné. Tohle byl i případ Kristýny syna v první třídě.
Bavily jsme se o tom, proč to syn dělá, protože neexistují esence na chování, vždy musíme hledat důvod. A Kristýně s jejím synem se ty pocity podařilo krásně pojmenovat. Výsledek?
Dobrý den, za mě naprostý zázrak, syn otočil o 360 stupňů, v pokojíčku spává od první dávky, najednou se přestal bát, je více klidnější a nad věcma více přemýšlí než něco udělá. Kristýna
Nezapomeňte, že existuje například rodičovská linka, která vám může pomoci. Spousta materiálů je také na stránkách Centra Locika.
Hledáte pro své děti oporu? Mohou ji mít ve správně vybraných Bachových esencích. Pokud s něčím bojujete, napište mi, probereme to.
Dalších více jak 1100 zkušeností mých klientů včetně dětí najdete tady.